Om bytagymnasium.se

Bytagymnasium.se startade i februari 2018 och är en del av AcadeMedia. Alla skolor som syns på hemsidan tillhör AcadeMedia.

Vi vill hjälpa dig som har funderat på att byta gymnasium att hitta den information du behöver om hur ett byte kan gå till. På vår sida finns lättillgänglig information om våra gymnasieskolor och du kan kontakta dem via deras hemsidor.

En hjälpande hand

För tillfället har vi inte möjlighet att hjälpa till med byten. Vårt mål med hemsidan är att vara en guide för elever, föräldrar och våra skolor. Vi vill hjälpa elever att hitta skolor och program som passar dem. Det är inte meningen att uppmana till ett byte, utan vi vill underlätta för de som känner att de inte hamnat rätt i sitt gymnasieval.

En del av Academedia

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan: förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Bland AcadeMedias gymnasieskolor finns en mängd av olika utbildningar, både yrkesprogram och högskoleförberedande program. Det finns skolor med inriktningar inom musik, design, IT och vård, samt skolor med de mer traditionella programmen såsom naturvetenskap, samhälle och ekonomi.

Du kan läsa mer om AcadeMedias gymnasieskolor här.